בימים עברו, לוגו היה בגדר מותרות יותר מאשר הכרח. עסקים משכו אליהם לקוחות בעיקר משום שהיו "ההצגה" היחידה בעיר. השווקים התחרותיים של היום, הגלובליזציה ולקוחות בעלי אוריינטציה ויזואלית הזניקו את הצורך בלוגו מקצועי.
כעת, יותר מתמיד, הלוגו הוא מרכיב מרכזי במיתוג העסק שלך. אז איך זה יכול להיות שדבר קטן כ"כ ישפיע במידה כה רבה?
• לא זו בלבד שמיתוג מתחיל בלוגו, הוא מנותב על ידו. הלוגו שלך מתנוסס על כל אמצעי המכירה והשיווק שלך, החל מכרטיס הביקור ועד אתר האינטרנט. מכאן שעיצוב הלוגו משפיע על עיצוב כל מוצרי הפרסום והמכירה שלך, לטוב או לרע , בעוד שלוגו שניראה מקצועי עשוי לגרום למוצרי המכירה שלך להראות מקצועיים, לוגו לא מקצועי עלול לגרום לאפקט ההפוך . לוגו חייב להיות בעל משמעות וכמו כן בעל הבעה חזקה. לוגו טוב עושה את הקישור האמוציונאלי הרצוי עם העסק שלך.
• בעידן בו הזמן קצר והמראה הוא שקובע, הלוגו הוא אמצעי ויזואלי שמעביר את המסר המיתוגי שלך במהירות וביעילות. בעוד חלק קטן מהאנשים יקראו את כל המלל במודעת הפרסום, יותר אנשים יקראו חלק מהמלל, אבל כולם יראו את הלוגו המופיע בה.
• אם הלוגו שלך יקרין את המסר הנכון, הוא עשוי להיות הסיבה היחידה לכך שמישהו יחליט לנסות את המוצר / החברה שלך . מצב שני, אם הוא ניראה לא מקצועי או שאין הוא מקרין את המסר הנכון, זו לבד יכולה להיות הסיבה לפנייה למתחרים שלך.
בעזרת הלוגו המתאים אנשים יתפסו את העסק שלך כבטוח ויציב וככזה שכדאי לעשות עמו עסקים
מספר טיפים חשובים בעת בחירת לוגו לעסק :
• פשוט פשוט פשוט - לפעמים קשה להשיג פשטות בעיצוב וחשוב שלא ליפול לקטגורית ה"לוגו המשעמם" או ה"שמרנות" אבל לוגו פשוט יהיה תמיד זכיר יותר וקל לעבודה יומיומית (זוכרים את הלוגו של אפל?).
• יכולת התגמשות - לוגו טוב יהיה כזה שבעתיד תוכל לשנות אותו מעט ע"מ להתאימו לקהלי יעד שונים ביתר קלות.
• זכיר כבר אמרתי - - ככל שהלוגו יהיה זכיר יותר כך הוא ישרת אתכם טוב יותר.
• צבעים שולטים! - בחרו צבעים שמתאימים למסר שאתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם ועדיף להימנע מיותר מדי צבעים בלוגו. ריבוי צבעים עשוי לגרום ליקור עלויות ההפקה (לפעמים גם בדפוס) ובעיקר להתעלמות מעקרון הפשטות.
• יחודי !!! - הכי חשוב שתאמצו לכם לוגו שמייצג רק אתכם. אמצו לוגו שייחד אתכם מהמתחרים שלכם ...לוגו שיגרום לאחרים לקנא שהם לא אימצו אותו לפנייכם.